fot. materiały prasowe

Thom Browne Jesień-Zima 2024/2025: Oda do „Kruka” Edgara Allana Poe

W odległym, ponurym półmroku, na zasnieżonym polu, stoi samotne drzewo. Wśród mroku i mgły, owianej aksamitem moiré, wznosi się trzydziestostopniowy puchowy Chesterfield. Dzieci wychodzą spod swoich kryjówek, pełne niecierpliwości, by usłyszeć mroczną opowieść. Kolekcja Thom Browne na sezon jesień-zima 2024/2025, to opowieść z początku XX wieku ponownie analizowana, dekonstruowana i wybuchającą na wybiegu w czerni i bieli.

Co zobaczymy? Kruk, oplątany sztucznych futrem z szatków smokingów, pasków mohairu i jedwabiu, płótna i podszewki, groszku i metek. Pod jej iluzorycznym gorsetem z białego jedwabiu, spiralne wstążki haftowane ręcznie, przypominające pióra, układają się w spódnicę z welwetu intarsjowanego wełną flanelową. Są też marynarki i płaszcze z mocnymi ramionami, uszytymi z kaszmiru wojskowego, ręcznie tkanych tweedów i haftów sutaszowych.

Zobaczymy też wełniane flanelowe intarsje i aksamit wszyty w biały jedwab moiré. Okrycia wierzchnie z rozczochranego dżinsowego tweedu, satynowe róże z szwem, owcze futra i skóra, nakładane na gorsety przypominające kamizelki. Komplety na galę są dekonstruowane i przekształcane w modułowe panele, które można przypiąć i odpinać od siebie. Te dopasowane do ciała wzory ustępują miejsca zwężonym sylwetkom wykonanym z rozprutych strojów. Niektóre z nich wykonane są z funmixu wełny i tartanu z wstążek groszowych, inne z intarsji i kaszmiru – wszystkie zdefiniowane kształtem klepsydry.

Jeśli chodzi o dodatki, zobaczymy w kolekcji buty na wysokich obcasach i platformowe brogsy, które chronione są warstwą wodoodpornego winylu. Jest on też na akcesoriach, od strukturalnych i miękkich toreb Mr. Thoma, po torby typu bagietka, torby bermudzkie z kości słoniowej i przenośne torby Hektor.

Na wybiegu powoli, w miarę jak jedna historia dobiega końca, rozpoczyna się kolejna. Zjawiskowy „złoty owad” ukazuje się w złotej pelerynie z dekoracyjnymi różami i intarsjowanymi krukami z czarnego moiré. Jego ręcznie robiony sweter z kordonkową nitką złota jest trzymany na miejscu przez gorset zakończony jest spódniczką z białego jedwabiu i aksamitu.